Banky a instituce - Věrnostní karty které voní

Přejít na obsah
Příklady z praxe
  
BANKY A INSTITUCE
 
Voňavé karty v bankovnictví a pojišťovnictví
   
    
I když se finanční služby stále více digitalizují, přece je nutné občas na pobočku banky, spořitelny či pojišťovny zajít osobně. Toho si jsou peněžní instituce vědomy, a proto věnují svým vstupním prostorům velkou pozornost. Cílem je, aby se jejich klienti cítili pohodlně, nečekali dlouho a byli ochotní využít jejich služeb.

A tak je zcela logické, že se scent marketing v oboru finančnictví již delší dobu využívá. V České republice jsme na úplném začátku. Kdo jako první začne využívat marketing vůni, získá konkurenční výhodu.
   
Přidáním vůně do poboček finančních institucí zajistíte pro úzkostné zákazníky uvolněnou atmosféru nebo příjemnějším navodíte příjemný pocit pro ty, kteří mohou vnímat bankovní prostředí jako stresující nebo nudné. Když jsou klienti více uvolněni a cítí se pohodlně, budou mít s vaší značkou pozitivní zážitek, což povede ke zvýšenému vnímání hodnoty dané finanční instituce.

William Somerset Maugham
"Peníze jsou jako šestý smysl - a bez ostatních pěti je nemůžeme využít."
    
Podle Jennifer Dublino, viceprezidenta pro vývoj ve společnosti Scent World Events, "Banka má vonět v souladu z její značkou. Vůni bankovní karty by měla ovlivňovat například barva banky. Například banka, která má ve svém logu oranžovou barvu by mohla využít vůni pomeranče. Je-li bankovní instituce v tónu jako jsou žlutá či modrá, je vhodné využít květinové vůně."

Ve VIP bankovních domech se osvědčili vůně vyvolávající luxus. Například vůně kožených sedaček nebo dobrého doutníku vyvolávají luxus a důvěru. Jiné finanční domy v zahraničí doporučují vůni moře, ovocnou vůni mandarinky či vůni černého pepře.
    
Ze studie, která byla vytvořena pro americkou banku Helm Bank vyplývá, že po změně loga, barvy banky a zapojení správně vybrané vůně se zvedla míra spokojenosti zákazníků o více jak 20%. Po redesignu ve všech pobočkách došlo ke zvýšení tržeb téměř o 50%.

Centrální banka v Austrálii v Melbourne v roce 2012 zavedla podobnou strategii a provoněla své prostory limetkou a grapefruitem.       
   
Oblíbené vůně v bankovním sektoru:

  • Citrusové vůně, levandulová vůně, vanilka uklidňují a navozují čistotu.
  • Dřevnaté vůně a vůně šalvěje - zlepšují duševní pohodu a dodávají legitimitu dané finanční instituce.
  • Vůně mandarinky a grapefruitu vytváří v bankách domácí atmosféru a navozují spokojenost.
  • Vůně levandule a jablka uklidňují a připomínají domácí prostředí. To má za následek, že klienti mají větší pocit osobní péče ze strany banky.
  • Vůně moře a oceánu dodá vstupním prostorům luxus a hodí se do investičních domů.
 
Začněte tím, že si vytvoříte svou specifickou vůni bankovních nebo věrnostních karet s nadstandardními službami/bonusy a okamžitě využijete marketing vůní u svých klientů.

Pro více informací klikněte na:
   
    
Perfect Cards s.r.o.
Na Rybníčku 521/56
746 01 Opava
Česká republika
IČ: 03420329
DIČ: CZ03420329
e-mail: info@vonavekarty.cz
Tel: +420 727 968 287
Návrat na obsah