Aroma marketing - Věrnostní karty které voní

Přejít na obsah
   
AROMA MARKETING
Aroma marketing, scent marketing neboli vonný marketing je obor, který je nutno brát vážně. Jde o trend propagace, kterému lze jen stěží odolat.

Podobným  oborem na internetu je on-line marketing. Jeho cílem je na internetu  nasadit "voňavá" místa, ať už díky obsahové reklamě, nebo propagaci na  sociálních sítích. Všechny podobné postupy způsobují, že zákazník se sám  rozhodne, zda si něco koupí nebo ne. Ale má pocit, že se rozhodl vědomě  a svobodně. A proto zákazník si za svým rozhodnutím stojí a dokonce  zboží, které si koupil, sám doporučuje.

Marketing  vůní v reálném světě, má podobný význam jako online marketing ve světě  online. Také umí přivést zákazníky do obchodu, připomenout nadstandardní  služby či udělat z občasného návštěvníka obchodu, pravidelného  zákazníka.
    
Z historie je prokázána praxe královny Kleopatry, která byla prapůvodcem aroma marketingu v politice. Kleopatra napouštěla plachty svých lodí vůní z růží. A tak všichni věděli při příjezdu do přístavu, že přijela samotná královna Kleopatra.

Správná vůně může záviset na mnoha  faktorech. Výzkum Erica Spangenberga, který je děkanem na Washingtonské  státní univerzitě, a který zkoumal účinek vůní a chování zákazníků.  Zjistil, že vůně často souvisí kulturou, ve které nakupujcí žijí, dále s  pohlavím a vůní, kterou si spojují se zážitky ze svého dětství. Další  roli hrály ve výzkumu sezonní vůně. Například na Vánoce lidé preferují  vůni spojenou se skořicí, naopak o velikonocích vůně skořice spíše  odpuzuje.
    
Například americký obchodní řetězec Cinnabon, prodávající pečivo v kioscích situovaných a to převážně na veřejných místech (metro, letiště, centra měst, pěší zóny či autobusové nádraží),  velmi úspěšně využívá skořici jako podporu své značky.

Příkladů využití  „Marketing vůní“, najdete ve světě nespočet a nemá smysl přepisovat  zahraniční články. Najdete si je jednoduše sami, když zadáte do  vyhledávače klíčové slovo: "Scent marketing".

Takže  otázkou je…."Chcete se stát oblíbenou značkou, oblíbenou firmou a mít  podnikání s příběhem?" Pak začněte využívat věrnostní karty s vůní a  využijte toho, co v zahraničí funguje již desítky let.
   
Oblíbené vůně v daných oborech:

Vůně  čokolády vás neomylně zavede do cukrárny, vůně čerstvého pečiva k  bagetám či obloženým houskám, vůně parfému do drogerie, vůně oregána do pizzerie. Vůně dětského pudru, čerstvě upečené sušenky či vůně vanilky  navozuje pocit bezpečí či nostalgie. Naopak máta a citrus způsobí, že se  cítíme svěže, jsme více pozorní a ostražití. Vůně jablka opticky zvětší  prostor, santalové dřevo vyvolává v mysli pocit luxusu a vůně kávy v  naši mysli navodí pocit klidu a pohody.
   
  
Perfect Cards s.r.o.
Na Rybníčku 521/56
746 01 Opava
Česká republika
IČ: 03420329
DIČ: CZ03420329
e-mail: info@vonavekarty.cz
Tel: +420 727 968 287
Návrat na obsah